Mit jelent a Comenius projekt? Eleinte még mi sem tudtuk igazán a választ. Tanáraink biztatására mégis lelkesen belefogtunk. Ma már tudjuk, jól döntöttünk, hogy vállaltuk a plusz feladatokat.
A pályázati kiírásnak megfelelően magyaros recepteket gyűjtöttünk, hazánk étkezési szokásairól írtunk beszámolót; plakátokat készítettünk; német és görög recepteket fordítottunk magyar nyelvre, majd az új tankonyhában el is készíthettük a finomabbnál finomabb étkeket. Aki még nem próbálta, el sem tudja képzelni, milyen jó hangulatban telnek ezek a „főződélutánok”!
S a legnagyszerűbb dolog az egészben, hogy a projekttalálkozókon is részt vehetünk. Júliusban vendégül láttuk a mühldorfi és athéni partneriskolák diákjait, október elején viszont mi utazhattunk Athénba, hogy ismét együtt tölthessünk néhány napot. Vendéglátóink, a görög gyerekek és tanáraik sokfelé elkalauzoltak minket. Együtt hajóztunk a tengeren, etettük a sirályokat, megmártóztunk a hűs habokban, meghódítottuk az Akropoliszt, csodáltuk a kilátást, részesei lehettünk a parlament előtti őrségváltásnak. A végtelennek tűnő tenger látványa Poszeidón templomáról letekintve mindenkit ámulatba ejtett.
Az iskolában tanítási órákon vehettünk részt. Mindenki érdeklődésének megfelelően választhatott az informatika, rajz, tánc, testnevelés és technika órák közül. A szünetekben labdajátékokat játszottunk. Kosárlabdában alul maradtunk, de fociban mi voltunk verhetetlenek. A főzés ezúttal sem maradhatott el. Az elkészített nemzeti specialitások a búcsúesten kerültek terítékre.
E néhány nap alatt sok új barátság szövődött közöttünk. Megígértük egymásnak, hogy következő májusi találkozónkig interneten tartjuk a kapcsolatot. Addig is még sok feladat vár ránk, hogy a közösen megálmodott háromnyelvű szakácskönyvünk megjelenhessen.
Köszönjük némettanárainknak , hogy mi is részesei lehetünk ennek az Európai Unió által támogatott projektnek! Sok új ismerettel és élménnyel lettünk gazdagabbak.
A Várkonyi István Általános Iskola 7.i osztályos tanulói