1  2  3  4   

Koriztak a Várkonyisok

A Várkonyi iskola 6.b és 7.b osztályai Pintér István testnevelő felügyeletével egy-egy óra keretében már birtokba vették a ceglédi korcsolyapályát. 

Zenélő óra a Várkonyiban

A Várkonyi István Általános Iskola alsó tagozatában második alkalommal került megszervezésre a zenélő órák, amelynek témája a „Mikulás” volt. Ezen apropóból Mikulás dalokkal várták az előadók Dóbiás Péter és fia ifj.Dóbiás Péter a gyerekeket. Mindannyiuk számára élményekben gazdagon telt az óra.

Élvonalban a Várkonyisok

Nyolcadikos tanulóink a gimnázium által meghirdetett Tóth-Czifra Mihály Matematika Emlékversenyen mérték össze tudásukat Cegléd és vonzáskörzetének nyolcadikos tanulóival. Iskolánkat 15 fő képviselte.

Helyezéseink: I. Tóth Eszter

                       II. Gál Bence

                       III. Antoni Dániel

                       IV. Dobos Zsófi Krisztina

                       VI. Schmidt Ágnes

Mindannyian a 8.m osztály tanulói.

A „Legeredményesebb felkészítő tanár” címét Verebélyi Csilla tanárnő vehette át.

 

Gratulálunk!

Iskolapszichológus rovata

Horgasné Balogh Ágnes pszichológus írásait olvashatják.

1. téma: „Búcsúzva” szeretni: a gyász

A halál fogalma gyermekeknél Szembesülök az elmúlással, hogy már nem lesz minden olyan, mint ezelőtt. Valaki hiányzik, nem jön velem szemben a folyosón, nem mosolyog rám, nem köszön többé, nem hallom többé a hangját, a szavait. Valami véget ért…Üres a széke, a tárgyainak nincs többé gazdája. Nagyon hirtelen, pár hónap alatt… annyian elmentetek… Felnőttként is felfoghatatlan, akkor gyermekfejjel milyen? Bemegyek az osztályokba, gyerekek csendben, kerek szemekkel figyelnek, egy kislány pityereg. Rengeteg gondolat, érzés kavarog a gyermeki fejecskékben, mindenki akar valamit mondani. Gyertyát gyújtunk, zene szól, szép emlékekről mesélünk, búcsúrajzok és üzenetek készülnek. Egy kislány fájdalmas arccal így idézi fel a nagypapája elvesztését: „Aztán egyszer csak nem jött többé. Elment. És elfelejtett szólni, hogy már nem fog jönni többé. Még annyit kérdeztem volna tőle…” Fájdalom, tehetetlenség, űr, szorongás. A halál szembesülésével átértékelődik a lét. Hiszen gyakran belekapaszkodunk kivételességünk hitébe. Az ember meg van győződve saját sérthetetlenségéről. A halálélmény feldolgozása nemcsak személyiségfüggő, hanem jellegzetesen változik a személyiségfejlődés során. Jean Piaget svájci pszichológus 1947-ben a halálkép három fejlődési szakaszát írta le: az első szakaszban a 3-5 éves korú gyermekek még tagadják a halál véglegességét, befejezettségét. A halált elválásnak, elmenésnek, különböző létekbe való folyamatosságnak, esetleg elalvásnak vélik. Maga az alvás, a sötétségtől való félelem egyfajta halálfélelem is egyben. Egocentrikus gondolkodásuk során úgy vélik, hogy a világ minden élettelen tárgya is él. Ezt Piaget animizmusnak nevezte. A gyermekek animizmusukat természetesen a halálra is kiterjesztik. Például egy négy éves kisfiú így fogalmazta meg: „A papám alszik a temetőben.” A második fejlődési szakaszban az 5-9 éves gyermekeknél a halál megszemélyesített: gonosz szellemnek, kaszásnak, csontváznak gondolják. Elképzelésükben a halál létezik, de igyekeznek távoltartani maguktól. Felmerül bennük a halott énrésszessége is: „csak az hal meg, akit a kaszás elér, elvisz, aki nem menekült el ügyesen tőle.” Nézetük szerint a halál rajtunk kívüli dolog. Kilenc éves kor után kezdődik a harmadik szakasz: rájönnek és elfogadják, hogy a halál bennünk végbemenő folyamat. A halál realitássá válik és elkerülhetetlen lesz. Ha a családban bekövetkezett egy hozzátartozó halála, akkor nagyon fontos őszintén beszélgetni a gyermekkel. Bármennyire fájdalmas a halál, tudomásul kell venni, mint az életvelejáróját. A gyermeknek is szüksége van a búcsú rituáléjára, a rítusra, az elengedés szertartására. Az egészséges felnőtt-gyerek kapcsolat segíti a biztonságérzet és a bizalom visszaállítását a szeretett személy elvesztése után is. A halál okozta veszteséget a gyereknek is fel kell ismernie, a „gyászmunkát” el kell végeznie. Az életkorhoz igazodó magyarázatok, a mesék segíthetik a feldolgozást.

Adományokat gyűjtöttek a Várkonyisok

A Várkonyi István Általános Iskola alsó-, és felső-tagozatos osztályai összefogtak és bekapcsolódtak a Pontvelem és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közös kezdeményezéséhez a „cipősdoboz” gyűjtéshez. Az akció célja, hogy rászoruló gyerekek részére ajándékokat jutasson karácsony alkalmából.

Mese-és prózamondó verseny

November 23-án, csütörtökön a Várkonyi István Általános Iskola alsó tagozatán Mese-és prózamondó verseny került megrendezésre, amely a következő eredménnyel zárult.

1.korcsoport
I.helyezett Fehér Jázmin (2.i)
II.helyezett Gubinszki Anna (2.t)
III.helyezett Pusztai Boglárka (2.i)

2.korcsopor
I. helyezett Gál Vanessza (4.i)
II.helyezett Márok Benedek (3.i)
III.helyezett Veres Stefánia (3.i)
IV. helyezett Demény Zsolt (4.i)

Búcsúzunk...

Óvónők látogatása az első osztályokban

November 16-án, csütörtökön délelőtt nyílt órákat tartott a Várkonyi István Általános Iskola az első osztályokban, ahová a város óvónőit hívták meg. A program iránt nagy volt az érdeklődés. Reggel Bögös István igazgató köszöntötte a vendégeket, majd a bemutató órákat tartó pedagógusok tartottak rövid tájékoztatót. A nyílt nap jó alkalmat biztosított arra, hogy a gyerekek találkozhassanak a régi óvónénikkel, megmutathassák, mennyit fejlődtek, illetve hogyan állják meg a helyüket az iskolában.

Cirkuszban jártak a Várkonyisok

November 16-án a Fővárosi Nagycirkuszban jártak az iskola diákjai. Az 5.c, 5.b, 5.a, és a 6.a osztályosok vonattal utaztak, majd gyalogosan érkeztek a Cirkuszhoz, ahol részt vettek egy cirkusztörténeti rendhagyó foglalkozáson, majd megtekintették a Csodagömb című cirkuszi karácsonyi műsort. A programot nagyon élvezték a gyerekek , mert elvarázsolta őket a cirkusz világa. 

A szervezést szeretnénk megköszönni: Kássáné Göndör Andrea Tanárnőnek az 5.c osztályfőnökének

Egészséges napok a Várkonyiban

A Várkonyi iskolában nagy hagyománya van a késő ősszel megrendezésre kerülő Egészséghétnek. Az Örökös Ökoiskola címet birtokló Váronyiban, különös hangsúlyt fektetnek az egészséges életmód elsajátítására és gyakorlására.

 

A november 15-én kezdődő programok közül nagy népszerűségnek örvendett a „kajakuckó”, ahol az osztályok az első négy szünetben az egészséges táplálkozás elveit figyelembe véve készítettek italokat és ételeket, amelyet társaik számára kínáltak.

A délelőtt folyamán zsűri értékelte az ötletességet, az íz-világot és természetesen az egészségügyi szempontoknak való megfelelést. A diákok szintén szavazhattak arra, ami nekik a legjobban ízlett.

 

A program a „zöldség-gyümölcs” szobrászattal folytatódott.

Az osztályokból, ötfős csapatokat alkotó diákok és egy felnőtt segítségét igénybe véve különleges alkotások készültek a zöldségekből és gyümölcsökből, valamint meghirdetésre került a furcsa alakú zöldségek és gyümölcsök gyűjtése. Ezek is kiállításra kerültek a délután folyamán elkészülő „szobrokkal” együtt, amelyet szintén zsűri értékelt.

 

Az Egészséghét csütörtökön a sporttal folytatódott, ahol a tornateremben „Perdülj-fordulj” címmel a diákok állomásokon különféle ügyességi és erőnléti gyakorlatokat végezhettek jutalomért cserébe.

 

Mindannyian tudjuk, hogy a „nyugalom a hosszú élet titka”, erről gyakorlattal egybekötött foglalkozást tartott Tóth Etelka védőnő és Horgasné Balogh Ágnes iskolapszichológus.

 

Bátran kijelenthetjük, hogy mindenkinek hasznos időtöltést és jó szórakozást nyújtottak az „egészséges” programok. 

   1  2  3  4